Všeobecné obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky – Otvorsa.sk

Účinné od: 08.10.2025


1. Údaje o predávajúcom

Predávajúci / Prevádzkovateľ e‑shopu: Michal Macko – BPS
Sídlo / adresa prevádzky: Tulská 2238/5, 960 01 Zvolen, Slovenská republika
IČO: 41969626
DIČ: 1073817261
Živnostenský register: č. 620‑23256
E‑mail: info@otvorsa.sk
Telefón: +421 917 293 733
Web: https://otvorsa.sk
Adresa pre osobné odbery, reklamácie a vrátenie tovaru: Michal Macko – BPS, Tulská 2238/5, 960 01 Zvolen (osobný odber len po telefonickej dohode)

Poznámka: Ak sa v ďalších dokumentoch nachádza adresa „Tulská 5“, pre účely týchto VOP sa používa presný tvar Tulská 2238/5. V prípade zmeny firemných údajov predávajúci zverejní aktualizované VOP.


2. Definície pojmov

Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Podnikateľ je osoba zapísaná v obchodnom registri alebo osoba podnikajúca na základe živnostenského či iného oprávnenia podľa osobitného predpisu, ako aj fyzická osoba, ktorá nakupuje tovar na IČO.
Kupujúci je spotrebiteľ alebo podnikateľ, ktorý uzatvára kúpnu zmluvu s predávajúcim.
Tovar je akýkoľvek produkt ponúkaný na otvorsa.sk (napr. diaľkové ovládače, prijímače, príslušenstvo k bránam a pod.).
Obchodné podmienky / VOP sú tieto všeobecné obchodné podmienky.

Ustanovenia týchto VOP týkajúce sa práv spotrebiteľa sa nevzťahujú na kupujúceho, ktorý je podnikateľom, pokiaľ nie je výslovne uvedené inak.


3. Predzmluvné informácie

Predávajúci si riadne plní informačné povinnosti pred uzatvorením zmluvy. Základné informácie (hlavné vlastnosti tovaru, celková cena vrátane DPH a všetkých poplatkov, náklady na dopravu, údaje o platbe a dodaní, poučenie o práve na odstúpenie pre spotrebiteľa, kontakty, údaje o reklamačnom postupe) sú uvedené priamo pri tovare, v procese objednávky a v týchto VOP.
Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa s týmito informáciami oboznámil.


4. Cena a platobné podmienky

4.1 Všetky ceny sú konečné, uvádzané v mene EUR a zahŕňajú DPH.
4.2 Spôsoby platby: dobierka a bezhotovostné platby cez platobnú bránu Comgate (platba kartou alebo online bankové tlačidlá).
4.3 Daňový doklad (faktúra) je kupujúcemu doručený spolu s tovarom alebo e‑mailom.
4.4 Predávajúci je platcom DPH.

Comgate, a.s.
Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové
E-mail: platby-podpora@comgate.cz
Tel: +420 228 224 267


5. Objednávka a uzatvorenie zmluvy

5.1 Tovar je možné objednávať prostredníctvom nákupného košíka na https://otvorsa.sk.
5.2 Zmluva je uzavretá potvrdením objednávky predávajúcim (e‑mailom).
5.3 Kupujúci sa odoslaním objednávky zaväzuje prevziať tovar a uhradiť cenu.
5.4 Predávajúci sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene.
5.5 Zrušenie objednávky zo strany kupujúceho je možné do 24 hodín od objednania (telefón/e‑mail/konto). Ak bola suma uhradená, bude vrátená rovnakým spôsobom, ak sa strany nedohodnú inak.
5.6 Predávajúci môže objednávku zrušiť, ak nie je možné zabezpečiť tovar, alebo ak sa nevie spojiť s kupujúcim; uhradené prostriedky budú vrátené bezodkladne.


6. Dodanie, prechod nebezpečenstva škody, kontrola zásielky

6.1 Dodávame do Slovenskej republiky. Spôsob dopravy a cena sú uvedené pri objednávke.
6.2 Kupujúci je povinný pri prevzatí zásielky skontrolovať jej neporušenosť; pri zjavnom poškodení zásielku nepreberať a spísať s dopravcom záznam.
6.3 Pre spotrebiteľa: nebezpečenstvo škody na tovare prechádza pri prevzatí tovaru spotrebiteľom alebo ním určenou osobou (s výnimkou dopravcu).
6.4 Pre podnikateľa: nebezpečenstvo škody prechádza na kupujúceho – podnikateľa odovzdaním tovaru prvému dopravcovi. Kupujúci – podnikateľ je povinný zásielku pri prevzatí odborne a bezodkladne skontrolovať a zjavné vady a škody z prepravy oznámiť najneskôr do 48 hodín; skryté vady bezodkladne po ich zistení, najneskôr do 5 pracovných dní.


7. Výhrada vlastníckeho práva

Tovar zostáva vo vlastníctve predávajúceho až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.


8. Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy (nákupe bez IČO)

8.1 Spotrebiteľ má právo bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
8.2 Na uplatnenie práva stačí jednoznačné vyhlásenie (e‑mail/list) alebo použitie formulára na odstúpenie (Príloha č. 1 / stránka „Odstúpenie od zmluvy“).
8.3 Spotrebiteľ je povinný zaslať tovar späť do 14 dní od odstúpenia; náklady na vrátenie znáša spotrebiteľ, ak predávajúci neuviedol inak.
8.4 Predávajúci vráti spotrebiteľovi všetky prijaté platby bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od doručenia oznámenia o odstúpení; platbu môže zadržať do momentu, kým mu nie je doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže jeho odoslanie.
8.5 Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku narábania s tovarom nad rámec potrebný na zistenie jeho povahy a funkčnosti.
8.6 Výnimky z práva na odstúpenie (príklady): – tovar vyrobený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa (napr. zákazkové úpravy dielov),
– tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
– zapečatený tovar, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov a bol po dodaní porušený jeho ochranný obal,
– audio‑, video‑nahrávky alebo počítačový softvér v zapečatenom obale, ak došlo k jeho porušeniu,
– služby, pri ktorých došlo s výslovným súhlasom spotrebiteľa k ich úplnému poskytnutiu pred uplynutím lehoty na odstúpenie.

Ak sa Vaša objednávka týka tovaru po individuálnej úprave (napr. špeciálne rezy profilov), môže byť právo na odstúpenie vylúčené podľa zákona.


9. Zvláštne ustanovenia pre nákup na IČO (kupujúci – podnikateľ)

9.1 Právo na odstúpenie od zmluvy do 14 dní podľa kapitoly 8 sa nevzťahuje na nákup, pri ktorom kupujúci koná ako podnikateľ (nákup na IČO). Vrátenie tovaru podnikateľom je možné len na základe individuálnej dohody (RMA) s predávajúcim; predávajúci nie je povinný žiadosť akceptovať.
9.2 Zodpovednosť za vady a záruka: – zmluvná záručná doba pre podnikateľov je 12 mesiacov, ak nie je písomne dohodnuté inak,
– kupujúci – podnikateľ je povinný vady tovaru oznámiť bezodkladne po ich zistení; na uplatnenie práv z vád sa vyžaduje preukázanie nadobudnutia tovaru (faktúra),
– pri tovare predávanom so zľavou pre vadu sa záruka na danú vadu nevzťahuje,
– pri reklamácii môže predávajúci požadovať kompletnú dokumentáciu montáže a používania, ak ide o odborné produkty (napr. pohony brán, prijímače). 9.3 Kontrola pri prevzatí: zjavné vady, neúplnosť dodávky, poškodenie z prepravy je podnikateľ povinný reklamovať bezodkladne, najneskôr do 48 hodín od prevzatia zásielky; skryté vady bezodkladne po ich zistení, najneskôr do 5 pracovných dní.
9.4 Zmluvná pokuta / náhrada nákladov: pri neoprávnenej reklamácii je predávajúci oprávnený požadovať náhradu účelne vynaložených nákladov (diagnostika, doprava).


10. Reklamácie (zodpovednosť za vady) a záručné podmienky

10.1 Spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady v lehote 24 mesiacov od prevzatia tovaru (ak osobitný predpis neustanovuje inak). Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od prevzatia, predpokladá sa, že existovala už pri prevzatí, ak sa nepreukáže opak.
10.2 Podnikateľ – pozri kapitolu 9 (zmluvná záruka 12 mesiacov, odlišný režim pre nahlasovanie vád).
10.3 Záruka sa nevzťahuje najmä na: bežné opotrebenie, mechanické poškodenie, škody spôsobené nesprávnou inštaláciou, používaním v rozpore s návodom, zanedbaním údržby, preťažením alebo zásahom neautorizovanej osoby; vylúčené sú aj škody vzniknuté živelnou pohromou.
10.4 Postup reklamácie: – reklamovaný tovar doručte čistý a primerane zabalený na adresu predávajúceho spolu s kópiou dokladu o kúpe a popisom vady (môžete použiť „Reklamačný formulár“ – Príloha č. 2 / stránka „Reklamačný formulár“),
– predávajúci vybaví reklamáciu bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia; po uplynutí lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo na výmenu tovaru,
– o spôsobe vybavenia reklamácie bude kupujúcemu vydané písomné potvrdenie.
10.5 Pri zaslaní reklamácie poštou / kuriérom hradí náklady na doručenie k predávajúcemu kupujúci; spätné zaslanie po uznanej reklamácii hradí predávajúci bežným spôsobom doručenia.


11. Alternatívne riešenie sporov (ARS) a ODR

11.1 Ak kupujúci nie je spokojný so spôsobom vybavenia reklamácie alebo sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, môže sa obrátiť na predávajúceho so žiadosťou o nápravu.
11.2 Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie ARS (napr. Slovenská obchodná inšpekcia – www.soi.sk) alebo využiť platformu ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/.


12. Ochrana osobných údajov

Spracúvanie osobných údajov sa riadi Nariadením GDPR a zákonom č. 18/2018 Z. z. Podrobné informácie vrátane práv dotknutých osôb sú uvedené v dokumente Zásady ochrany osobných údajov zverejnenom na otvorsa.sk. V prípade rozporu má prednosť samostatný dokument o ochrane osobných údajov.


13. Zodpovednosť, technické a bezpečnostné upozornenia

Niektoré produkty (napr. pohony, prijímače, bezpečnostné prvky) vyžadujú odbornú montáž. Kupujúci je povinný postupovať podľa sprievodnej dokumentácie a všeobecných technických noriem. Predávajúci nezodpovedá za škody spôsobené neodbornou montážou, zásahom neautorizovanej osoby alebo používaním v rozpore s návodom.


14. Záverečné ustanovenia

14.1 Na právne vzťahy neupravené týmito VOP sa pri spotrebiteľských zmluvách použijú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka a predpisy na ochranu spotrebiteľa; pri zmluvách s podnikateľom sa použije Obchodný zákonník.
14.2 Neplatnosť alebo neúčinnosť niektorého ustanovenia nemá vplyv na platnosť ostatných ustanovení.
14.3 Predávajúci je oprávnený tieto VOP meniť; nová verzia je účinná dňom zverejnenia na webovej stránke.
14.4 Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 8.10.2025

otvorsa.sk
Prehľad ochrany osobných údajov

Táto webová stránka používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť čo najlepší používateľský zážitok. Informácie o súboroch cookie sú uložené vo vašom prehliadači a vykonávajú funkcie, ako je rozpoznanie vás, keď sa vrátite na našu webovú stránku, a pomoc nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webovej stránky považujete za najzaujímavejšie a najužitočnejšie.